Bilen & Teamet

Toyota Celica GTi 1990

  • Vikt: ca 1030 kg med full tank
  • Motor: Toyota 3S-GE 2.0L BEAMS Redtop
  • ECU och mappning: Ultra Motors, Nille
  • Tank: Orginal + Catchtank 1L
  • Växellåda: Original med TRD diff
  • Stötdämpare: Bilstein coilover
  • Rörbärarmar + Uniballs runtom
  • Bromsar fram: Toyota Avensis med Endless belägg
  • Bromsar bak: Original med Yellowstuff belägg
  • Fälgar: 16x7" Japan Racing
  • Däck: 205/45/16, min. tw 200 enl. serie reglemente.
  • Kaross: Glasfiber huv och baklucka, i övrigt original
  • Rutor: Lexan sidorutor och bakruta. Vindruta original
  • Bur: FIA-certifierad
  • Inredning: Dörrsidor, instrumentbräda och kardantunnel i kolfiber

Bästa varvtider

Kinnekulle Ring
1.03.831

Karlskoga Motorstadion
1.19.116

Eskilstuna Motorsport Arena
0.44.162

Mantorp Park
1.38.754

Prestanda

0-100 km/h: 6,1 s.

 

Teamet

Nordic Six Hours Cup

Simling Racing tävlar i långloppsserien Nordic Six Hours Cup (NSHC) klass 3.

NSHC hemsida

Race NSHC 2015

2 maj Karlskoga  7:e plats
31 maj Karlskoga  13:e plats
8 aug Mantorp  10:e plats
12 sept Kinnekulle  
26 sept Karlskoga  
Officiella resultat

Resultat NSHC 2014

4 maj Karlskoga 9:e plats
5 juli Kinnekulle  6:e plats
9 aug Karlskoga 6:e plats
13 sept Kinnekulle 6:e plats
14 sept Kinnekulle DNS
27 sept Karlskoga 9:e plats
Officiella resultat

Resultat NSHC 2013

20 April Kinnekulle 14:e plats
5 Maj Karlskoga 8:e plats
10 Aug Karlskoga 5:e plats
14 Sept Kinnekulle 3:e plats
15 Sept Kinnekulle 6:e plats
28 Sept Karlskoga 2:a plats
Officiella resultat

Resultat NSHC 2012

5 Maj Karlskoga 7:e plats
2 Juni Karlskoga 16:e plats
11 Aug Karlskoga DNS
25 Aug Kinnekulle DNS
26 Aug Kinnekulle DNS
29 Sep Karlskoga 19:e plats
Officiella resultat